ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
1-اگر آموزش روخوانی برخواندن معلم استوار باشد و قرآن آموزان به صورت طوطی وار تکرارکنند،آموزش روخوانی نیست.
2-اگر آموزش قرآن به جای مهارت محوری مبتنی برقاعده محوری باشد آموزش روخوانی نیست..
3-حفظ پیام های قرآنی آموزش روخوانی نیست .
4- حفظ آیات قرآن قبل از آموزش روخوانی اشتباه است .
5- نوشتن پیام قرآنی و آیات قرآن آموزش روخوانی قرآن نیست .
6- هر فعالیت و موقعیت آموزشی که خواندن قرآن آموز(مهارت دیداری ) را کاهش دهد یا مختل کند آموزش روخوانی نیست.
7- اگر مراحل آموزش روخوانی یعنی :بخش بخش خوانی -شمرده خوانی وعبارت خوانی رعایت نشود.
8-اختصاص بیشتر وقت آموزش روخوانی به اهدافی غیر از خواندن وتقویت مهارت دیداری دانش آموزان اشتباه است .
9- رعایت نکردن اصول اشکال گیری و گفتن شکل صحیح کلمه بلافاصله بعد از اشتباه خواندن قرآن آموز صحیح نمی باشد.
10- گفتن جملات مایوس کننده به دانش آموزان وناامید کردن قرآن آموزان در آموزش روخوانی قرآن اشتباه است .
11- قراردادن ساعت آموزش قرآن در ساعات پایانی برنامه کلاسی اشتباه مسلم است .
12-فاصله افتادن بین ساعات آموزش روخوانی دربرنامه درسی اشتباه است .آموزش روخوانی قرآن باید مستمر باشد .(طرح 33روزه )
13- تدریس فردی به غیر از معلم پایه برای آموزش روخوانی قرآن مخصوصا در دوره اول ابتدایی اشتباه است.
14-از ساعت قرآن برای آموزش دروس دیگرحتی حفظ قرآن استفاده کردن، اشتباه بزرگی است واشکال شرعی دارد .